Babgate ile Geleceğinizi Şekillendirin, Başarıya Giden Yolda Güçlenin

Stratejik Satın Alma Uzmanlığı Eğitimi 12 Nisanda Başlıyor!

Satın Al
Stratejik Satın Alma Uzmanlığı Eğitimi 12 Nisanda Başlıyor!mi

Konu-1: STRATEJİK SATINALMA YÖNETİMİ


    • Strateji, Stratejik Yönetim-Mâliyet İlişkisi

    • Satınalmada Temel Kavramlar

    • Satınalmanın Önemi, Amaçları ve Satınalma Faaliyetleri

    • Operasyonel Satınalmadan Stratejik Satınalmaya Geçiş

    • Kategori Yönetimi

    • Klasik (Geleneksel) ve Stratejik (Çağdaş) Satınalmada Mâliyet Düşürme Farklılıkları

    • Satınalma ve Tedârik Zinciri Organizasyonu – Satınalma Biriminin Diğer Bölümlerle İlişkileri

    • Mâliyet Düşürmede Temel Teknikler ve Emtia Yönetimi, Eskalasyonlar, Varyasyonlar

    • Günümüz Satınalma Koşullarında Mâliyet Düşürme Nasıl Olmalıdır ?

    • Satınalmada SWOT Analizi

    • Satınalmada Kıyaslama (Benchmarking)

    • Mâliyet Düşürmede Satınalma 4.0 Uygulamalarından Nasıl Yararlanılır ?

    • Satınalmayı Şekillendiren Temel Yapı Taşları

    • Kriz Döneminde Satınalma Bölümlerinde Mâliyet Düşürme Yöntemleri

    • Dalgalı Kurda Satınalma Kârlılığının Korunması

    • Satınalma Kârlılık Analizleri

    • Tedârikçi Fiyatı Nasıl Belirlenir ?

    • Satınalma Bütçe ve Raporlama Yönetimine Giriş

    • Satınalmada Varyasyon Nasıl Çalışılır ?

    • Risk Yönetimi Nasıl Olmalıdır ?


Konu-2: SATINALMADA BÜTÇE ve RAPORLAMA YÖNETİMİ


    • Bütçe Kavramı

    • Bütçe Takvimi ve Hazırlık Süreci

    • İşletmelerde Bütçe Tipleri

    • Bütçe İlkeleri ve Sistemleri

    • Bütçe Dönemi Analizleri ve Satınalma Stratejileri

    • Statik Bütçeleme ve Esnek Bütçeleme

    • Bütçe Gerçekleşme Analizi ve Raporlaması

    • Rapor Kavramı Tanımı, Amacı ve Önemi

    • Rapor Türleri ve Rapor Hazırlık Aşamaları

    • Araştırmanın Tanımı, Amacı, Yöntemleri

    • Rapor Düzeni ve Etkili Bir Raporda Bulunması Gereken Özellikler

    • Zaman Kazandıran 6 Rapor Tekniği

Konu-3: FİYAT YÖNETİMİ


    • Satınalma Sürecinde Fiyat Yönetiminin Yeri

    • Satınalma Süreci Aşamaları

    • Satınalma Modeli (Satınalma Amaçları ve Kısıtları) Kapsamında Fiyatın Yeri

    • Satınalmanın Anayasası: Değer Formülü

    • Fiyat Yönetiminin Kapsamı ve Fiyata Etki Etme Enstrümanları

    • Fiyatlandırma Yaklaşımları

    • Dört Güç Pozisyonu ve Dört Ana Yönetim Stratejisi

    • Doğrudan Yönetim: Hedef Fiyat Uygulaması, Müzakere Yönetimi, Şartname Hazırlama

    • Talep Yönetimi: Miktar ve Zaman Yönetimi, İkâme Mallar

    • Tedârikçi Yönetimi: Kategori Yönetimi, Küresel Kaynak Bulma, Tedârik Zinciri Tasarımı

    • Mâliyet Yönetimi: Mâliyet Tahmin Analizi, Faaliyet Bazlı Mâliyetlendirme

    • Risk Yönetimi: Koruma

    • Fiyat Tahmin Algoritmaları

    • Zaman Serisi Analizleri

    • Regresyon Analizleri

    • Nitel Tahmin Yöntemleri

Konu-4: MÜZÂKERE YÖNETİMİ


    • Müzâkere Nedir ? Satınalmada Müzâkere Neden Önemlidir ?

    • Müzâkere Türleri

    • Çok Aşamalı ve Çok Taraflı Müzâkereler

    • Kimlerle Müzâkere Ediyoruz ?

    • Güç Kaynaklarımız

    • Başarılı Müzâkere İçin İpuçları

    • Hazırlık Süreci

    • Engelleri Ortadan Kaldırma

    • Müzâkere Sürecinde Tuzakları Keşfetme

    • Başarılı Müzâkerecilerin Temel Özellikleri

    • Win-Win Modeli’nden, Oyun Kuramına (Teorisine) Müzâkere Taktikleri

    • Satışçı Gözünden Satınalma Müzâkereleri

    • Satınalma Yöneticileri İçin Anahtar Satışçı Taktikleri

    • Pratik İkna Yöntemleri

    • Etkin Sonuç İçin Kullanılması Gereken Yöntemler

    • Duygusal Çatışmaları Yönetme

    • Örnek Müzâkere Çalışması

    • Değerlendirme


Konu-5: ENDİREKT SATINALMA ve DIŞ KAYNAK YÖNETİMİ


    • Yap/Üret-Satınal Kararları

    • Endirekt Satınalma Modeli

    • Yatırım ve İşletme Giderleri (CAPEX-OPEX)

    • Endirekt Satınalma Ana Kalem Mâliyetleri

    • Enedirekt Satınalmada Mâliyet Tasarrufları

    • Endirekt Satınalmada Verimlilik Ölçütleri

    • Endirekt Satınalmada Tedârikçi Değerlendirme Ölçütleri

    • Endirekt Satınalmada En Sık Görülen Eksiklikler ve Çözüm Önerileri

    • Endirekt Satınalmaların ERP Üzerinden İzlenmesi ve Bütünleştirilmesi

    • E-Katalog Yönetimi


Konu-6: BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ (IT) SATINALMASI YÖNETİMİ


    • BT Satınalma Nedir ?

    • BT Satınalma Ana Kalem Mâliyetleri

    • Donanım Alımları

    • ⁠Yazılım/Lisans Alımları

    • ⁠Bakım Anlaşmaları

    • BT Satınalmada Mâliyet Tasarrufları

    • BT Satınalmada En Sık Görülen Eksiklikler ve Çözüm Önerileri

    • BT Satınalmada Verimlilik Ölçütleri

    • BT Satınalmaların ERP Üzerinden İzlenmesi ve Bütünleştirilmesi

    • BT Sözleşmeleri Yönetimi

    • BT Satınalmada Tedârikçi Değerlendirme Ölçütleri

    • ⁠BT Satınalma Uygulama Örnekleri


Konu-7: SATINALMADA SÖZLEŞME YÖNETİMİ


    • Satınalma Sözleşmelerine Uygulanacak Temel İlkeler ve Kavramlar

    • Satınalma Sözleşmelerinin Kurulması, İfası, Borca Aykırılık Hâlleri ve Hukukî Sonuçları

    • Satınalma Sözleşmelerinde Dikkat Edilmesi Gereken Ticarî Koşullar

    • Satınalma Sözleşmelerinin Rekabet Hukuku Açısından Değerlendirilmesi (Tedârikçiler Arasındaki Hukuka Aykırı Anlaşmalar, Rakipler Arasında Satınalma İşbirlikleri, Satınalma Sözleşmelerinde Münhasırlık Koşulları, İndirim Sistemlerinin ve Promosyonların Hukuka Uygunluğu vb.)

    • Satınalmada Üçüncü Taraf Denetimi ve Sorumlu Tedârik Zinciri Yönetimi: Alman Tedârik Zinciri Kânunu ve AB Tedârik Zinciri Düzenlemeleri (CSDDD)


Konu-8: TEDÂRİKÇİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ


    • Tedârikçi İlişkilerine Hazırlık Çalışmaları

    • Tedârikçi Bilgi Formunun Hazırlanması

    • Tedârikçi El Kitabının Hazırlanması

    • Tedârikçi Seçme Ölçütlerinin Belirlenmesi

    • Tedârikçi Performans Değerlendirme Sisteminin Kurulması

    • Tedârikçi Geliştirme Çalışmaları

    • Tedârikçi Ödüllendirme Sisteminin Kurulması

    • Tedârikçi Risk Analizi

    • Tedârikçi Yönetiminde Tedârik Zinciri Araçları

    • Elektronik (e) Tedârik Yönetimi


Konu-9: LOJİSTİK ve TAŞIMACILIK YÖNETİMİ


    • Lojistik Kavramı ve Temel Lojistik Faaliyetler

    • Lojistik Yönetimi

    • Lojistik Mâliyetler ve Müşteri Hizmet Düzeyi

    • Lojistikte Konsolidasyon ve Dekonsolidasyon Modelleri

    • Lojistikte Optimizasyon

    • Lojistikte Taşımacılığın Yeri, Taşımacılık ile İlgili Temel Bilgiler

    • Taşıma Yöneticisinin Temel Görevleri ve Taşıma İşleri Organizatörleri

    • Taşımacılık Ekonomisi, Lardner Yasası, Mesafe ve Ölçek Ekonomisi, Ticaret ve Ekipman Dengesi

    • Uluslararası ve Yurt İçi Ticarette Taşıma Modları Bazında Temel Kavramlar ve İstatistikler, Taşıma Araçları (Ekipman ve Kaplar), Taşıma Mâliyetleri, Dokümantasyon, Liman ve Terminaller, Filo ve Sürücü Yönetimi)

    • Karma Taşımacılık


Konu-10: TEDÂRİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ ve SATINALMANIN YERİ


    • Tedârik Zinciri (TZ) Kavramı

    • TZ’de Bilgi Bozulması, Kamçı Etkisi (Bullwhip Effect), Neden ve Sonuçları

    • Tedârik Zinciri Yönetimi (TZY) Kavramı

    • Lojistik Yönetimi ve TZY’nin Farklılıkları

    • TZY’deki Zorluklar ve Karmaşıklık

    • TZY İlkeleri ve Stratejileri

    • Tedârik Zinciri Paradigmaları, İtme-Çekme, Yalınlık-Çeviklik, Erteleme

    • TZY Organizasyonu (SCOR Modeli)

    • Lojistik Dış Kaynak Kullanımındaki Gelişim, Üçüncü Parti (Taraf) Lojistik (3PL), Lider Lojistik Hizmet Sağlayıcı (LLP) ve Dördüncü Parti Lojistik Kavramları (4PL)

    • Tedârikçi Yönetimli Envanter (VMI)

    • Tedârikçilerle Bilgi Paylaşım Modelleri

    • TZY’de Performans Yönetimi

    • TZY’de Bilgi Teknolojileri Kullanımı

    • Tedârik Zinciri 4.0


Konu-11: YURTDIŞI SATINALMA, İLGİLİ GÜMRÜK İŞLEMLERİ ve UYGULAMALARI


    • İthalat Prosedürleri [Nasıl İthalatçı Olunur ?, İthalat İş Akışı, İthalat Çeşitleri, İthalatta Vergi Hesaplamaları, İthalatta Örnek Olay ve Uygulamalar]

    • İthalat Gümrük Prosedürleri [Gümrük Uygulamalarında Tarife, Kıymet ve Menşe, Gümrük İşlemleri Süreci, Gümrük Antrepo Rejimi, Serbest Dolaşıma Giriş Rejimi, Transit Rejimi, Dahilde İşleme Rejimi, Sınır Ticareti, Gümrüklerde Temsil ve Gümrük Müşavirliği]

    • İthalatta Kullanılan Belgeler

    • İthalatta Risk Yönetimi

    • Teslim Şekilleri (INCOTERMS)

    • Ödeme Yöntemleri

Konu-12: SATINALMA YÖNETİCİLİĞİ ve LİDERLİK


    • Satınalma Yöneticiliği ve Liderlik İçin Başarı Etmenleri

    • Satınalma Organizasyonu

    • Satınalma Ekip Yönetimi

    • Satınalma Süreci

    • Süreç Sırasında Ortaya Çıkan Hatalar ve Çözüm Önerileri

    • Satınalma Performans Ölçütleri


Konu-13: STOK YÖNETİMİ ve SATINALMA İÇİN STOK ANALİZLERİ


    • Temel Bilgiler

    • Malzeme Yönetiminin İşletme İçindeki Yeri

    • Malzeme Çeşitleri

    • Stok ve Envanter Kavramları

    • Stok Kontrolünün Amacı ve Kapsamı

    • Tedârik Zinciri ve Stoklar

    • Stok Yönetiminin Amacı ve İşlevi

    • Stok Türü Sınıflandırması

    • Stok Mâliyetleri

    • Stok Analizleri

    • Stok Kalemleri İçin ABC Analizi (Tek Ölçütlü Durum)

    • ABC-XYZ Analizi (2 Boyutlu ABC Analizi)

    • Stok Devir Hızı Analizi

    • Ürün Portföy Analizi

    • Ürün Yaşam Eğrisi ve Stok Risk Analizi

    • Stok Yaşlandırma Analizi

    • Sipâriş Verme Sistemleri – Bağımsız Talep Yapısı

    • Ekonomik Sipâriş Miktarı

    • Güvence Stoğu

    • Sipâriş Verme Sistemleri – Bağımlı Talep Yapısı

    • Ürün Ağacı

    • Malzeme Gereksinim Miktarlarının Hesaplanması

    • Sipâriş Miktarlarının Belirlenmesi (Lot Sizing)

    • Genel Değerlendirme

    • Stok Yönetiminde Kullanılabilecek Anahtar Performans Göstergeleri

    • Depolardaki Fazla Stoğun Nedenleri ve Azaltılması İçin Çözüm Önerileri


Eğitim Hakkında
İletişim ve Kayıt
Satın Al
Eğitim
Kontenjan
  • 12 Nisan 2025
  • 7 Gün
  • Yüz Yüze Eğitim
Form
İletişim ve Kayıt
Eğitim ve fiyat hakkında daha fazla bilgi almak için formu doldurunuz*.
Form
Eğitim Satın Al
Eğitim ve fiyat hakkında daha fazla bilgi almak için
Eğitim Satın Al
Eğitim Türü Eğitim Süresi
Yüz Yüze Eğitim 7 Gün

Stratejik Satın Alma Uzmanlığı Eğitimini Kimler Almalıdır?

  • Satın alma, tedarik zinciri ve lojistik alanlarında çalışan profesyonellerSatın alma, tedarik zinciri ve lojistik alanlarında çalışan profesyoneller
  • İşletme sahipleri ve yöneticilerİşletme sahipleri ve yöneticiler
  • Satın alma departmanlarında görev alan ve kariyerinde yükselmek isteyen kişilerSatın alma departmanlarında görev alan ve kariyerinde yükselmek isteyen kişiler
  • Tedarikçi yönetimi ve sözleşme müzakereleri konusunda bilgi sahibi olmak isteyenlerTedarikçi yönetimi ve sözleşme müzakereleri konusunda bilgi sahibi olmak isteyenler
  • Stratejik kararlar alırken maliyet yönetimini daha verimli hale getirmek isteyen profesyonellerStratejik kararlar alırken maliyet yönetimini daha verimli hale getirmek isteyen profesyoneller
  • İleri düzey satın alma stratejileri ile rekabet avantajı sağlamak isteyen kişilerİleri düzey satın alma stratejileri ile rekabet avantajı sağlamak isteyen kişiler

Eğitim İçeriği

  • Stratejik Satın Almaya GirişStratejik Satın Almaya Giriş
  • Satın Alma Stratejileri ve PlanlamaSatın Alma Stratejileri ve Planlama
  • Tedarikçi Seçimi ve DeğerlendirmeTedarikçi Seçimi ve Değerlendirme
  • Satın Almada Müzakere TeknikleriSatın Almada Müzakere Teknikleri
  • 7 Gün

Sık Sorulan Sorular

Bu eğitimin amacı nedir?

Bu eğitimin amacı nedir?

Eğitim, katılımcıların stratejik satın alma süreçlerini yönetme, tedarikçi ilişkilerini geliştirme ve maliyet avantajı sağlama becerilerini kazanmalarını amaçlamaktadır.