Bu eğitimin amacı nedir?
Eğitim, katılımcıların stratejik satın alma süreçlerini yönetme, tedarikçi ilişkilerini geliştirme ve maliyet avantajı sağlama becerilerini kazanmalarını amaçlamaktadır.
• Strateji, Stratejik Yönetim-Mâliyet İlişkisi
• Satınalmada Temel Kavramlar
• Satınalmanın Önemi, Amaçları ve Satınalma Faaliyetleri
• Operasyonel Satınalmadan Stratejik Satınalmaya Geçiş
• Kategori Yönetimi
• Klasik (Geleneksel) ve Stratejik (Çağdaş) Satınalmada Mâliyet Düşürme Farklılıkları
• Satınalma ve Tedârik Zinciri Organizasyonu – Satınalma Biriminin Diğer Bölümlerle İlişkileri
• Mâliyet Düşürmede Temel Teknikler ve Emtia Yönetimi, Eskalasyonlar, Varyasyonlar
• Günümüz Satınalma Koşullarında Mâliyet Düşürme Nasıl Olmalıdır ?
• Satınalmada SWOT Analizi
• Satınalmada Kıyaslama (Benchmarking)
• Mâliyet Düşürmede Satınalma 4.0 Uygulamalarından Nasıl Yararlanılır ?
• Satınalmayı Şekillendiren Temel Yapı Taşları
• Kriz Döneminde Satınalma Bölümlerinde Mâliyet Düşürme Yöntemleri
• Dalgalı Kurda Satınalma Kârlılığının Korunması
• Satınalma Kârlılık Analizleri
• Tedârikçi Fiyatı Nasıl Belirlenir ?
• Satınalma Bütçe ve Raporlama Yönetimine Giriş
• Satınalmada Varyasyon Nasıl Çalışılır ?
• Risk Yönetimi Nasıl Olmalıdır ?
• Bütçe Kavramı
• Bütçe Takvimi ve Hazırlık Süreci
• İşletmelerde Bütçe Tipleri
• Bütçe İlkeleri ve Sistemleri
• Bütçe Dönemi Analizleri ve Satınalma Stratejileri
• Statik Bütçeleme ve Esnek Bütçeleme
• Bütçe Gerçekleşme Analizi ve Raporlaması
• Rapor Kavramı Tanımı, Amacı ve Önemi
• Rapor Türleri ve Rapor Hazırlık Aşamaları
• Araştırmanın Tanımı, Amacı, Yöntemleri
• Rapor Düzeni ve Etkili Bir Raporda Bulunması Gereken Özellikler
• Zaman Kazandıran 6 Rapor Tekniği
• Satınalma Sürecinde Fiyat Yönetiminin Yeri
• Satınalma Süreci Aşamaları
• Satınalma Modeli (Satınalma Amaçları ve Kısıtları) Kapsamında Fiyatın Yeri
• Satınalmanın Anayasası: Değer Formülü
• Fiyat Yönetiminin Kapsamı ve Fiyata Etki Etme Enstrümanları
• Fiyatlandırma Yaklaşımları
• Dört Güç Pozisyonu ve Dört Ana Yönetim Stratejisi
• Doğrudan Yönetim: Hedef Fiyat Uygulaması, Müzakere Yönetimi, Şartname Hazırlama
• Talep Yönetimi: Miktar ve Zaman Yönetimi, İkâme Mallar
• Tedârikçi Yönetimi: Kategori Yönetimi, Küresel Kaynak Bulma, Tedârik Zinciri Tasarımı
• Mâliyet Yönetimi: Mâliyet Tahmin Analizi, Faaliyet Bazlı Mâliyetlendirme
• Risk Yönetimi: Koruma
• Fiyat Tahmin Algoritmaları
• Zaman Serisi Analizleri
• Regresyon Analizleri
• Nitel Tahmin Yöntemleri
• Müzâkere Nedir ? Satınalmada Müzâkere Neden Önemlidir ?
• Müzâkere Türleri
• Çok Aşamalı ve Çok Taraflı Müzâkereler
• Kimlerle Müzâkere Ediyoruz ?
• Güç Kaynaklarımız
• Başarılı Müzâkere İçin İpuçları
• Hazırlık Süreci
• Engelleri Ortadan Kaldırma
• Müzâkere Sürecinde Tuzakları Keşfetme
• Başarılı Müzâkerecilerin Temel Özellikleri
• Win-Win Modeli’nden, Oyun Kuramına (Teorisine) Müzâkere Taktikleri
• Satışçı Gözünden Satınalma Müzâkereleri
• Satınalma Yöneticileri İçin Anahtar Satışçı Taktikleri
• Pratik İkna Yöntemleri
• Etkin Sonuç İçin Kullanılması Gereken Yöntemler
• Duygusal Çatışmaları Yönetme
• Örnek Müzâkere Çalışması
• Değerlendirme
• Yap/Üret-Satınal Kararları
• Endirekt Satınalma Modeli
• Yatırım ve İşletme Giderleri (CAPEX-OPEX)
• Endirekt Satınalma Ana Kalem Mâliyetleri
• Enedirekt Satınalmada Mâliyet Tasarrufları
• Endirekt Satınalmada Verimlilik Ölçütleri
• Endirekt Satınalmada Tedârikçi Değerlendirme Ölçütleri
• Endirekt Satınalmada En Sık Görülen Eksiklikler ve Çözüm Önerileri
• Endirekt Satınalmaların ERP Üzerinden İzlenmesi ve Bütünleştirilmesi
• E-Katalog Yönetimi
• BT Satınalma Nedir ?
• BT Satınalma Ana Kalem Mâliyetleri
• Donanım Alımları
• Yazılım/Lisans Alımları
• Bakım Anlaşmaları
• BT Satınalmada Mâliyet Tasarrufları
• BT Satınalmada En Sık Görülen Eksiklikler ve Çözüm Önerileri
• BT Satınalmada Verimlilik Ölçütleri
• BT Satınalmaların ERP Üzerinden İzlenmesi ve Bütünleştirilmesi
• BT Sözleşmeleri Yönetimi
• BT Satınalmada Tedârikçi Değerlendirme Ölçütleri
• BT Satınalma Uygulama Örnekleri
• Satınalma Sözleşmelerine Uygulanacak Temel İlkeler ve Kavramlar
• Satınalma Sözleşmelerinin Kurulması, İfası, Borca Aykırılık Hâlleri ve Hukukî Sonuçları
• Satınalma Sözleşmelerinde Dikkat Edilmesi Gereken Ticarî Koşullar
• Satınalma Sözleşmelerinin Rekabet Hukuku Açısından Değerlendirilmesi (Tedârikçiler Arasındaki Hukuka Aykırı Anlaşmalar, Rakipler Arasında Satınalma İşbirlikleri, Satınalma Sözleşmelerinde Münhasırlık Koşulları, İndirim Sistemlerinin ve Promosyonların Hukuka Uygunluğu vb.)
• Satınalmada Üçüncü Taraf Denetimi ve Sorumlu Tedârik Zinciri Yönetimi: Alman Tedârik Zinciri Kânunu ve AB Tedârik Zinciri Düzenlemeleri (CSDDD)
• Tedârikçi İlişkilerine Hazırlık Çalışmaları
• Tedârikçi Bilgi Formunun Hazırlanması
• Tedârikçi El Kitabının Hazırlanması
• Tedârikçi Seçme Ölçütlerinin Belirlenmesi
• Tedârikçi Performans Değerlendirme Sisteminin Kurulması
• Tedârikçi Geliştirme Çalışmaları
• Tedârikçi Ödüllendirme Sisteminin Kurulması
• Tedârikçi Risk Analizi
• Tedârikçi Yönetiminde Tedârik Zinciri Araçları
• Elektronik (e) Tedârik Yönetimi
• Lojistik Kavramı ve Temel Lojistik Faaliyetler
• Lojistik Yönetimi
• Lojistik Mâliyetler ve Müşteri Hizmet Düzeyi
• Lojistikte Konsolidasyon ve Dekonsolidasyon Modelleri
• Lojistikte Optimizasyon
• Lojistikte Taşımacılığın Yeri, Taşımacılık ile İlgili Temel Bilgiler
• Taşıma Yöneticisinin Temel Görevleri ve Taşıma İşleri Organizatörleri
• Taşımacılık Ekonomisi, Lardner Yasası, Mesafe ve Ölçek Ekonomisi, Ticaret ve Ekipman Dengesi
• Uluslararası ve Yurt İçi Ticarette Taşıma Modları Bazında Temel Kavramlar ve İstatistikler, Taşıma Araçları (Ekipman ve Kaplar), Taşıma Mâliyetleri, Dokümantasyon, Liman ve Terminaller, Filo ve Sürücü Yönetimi)
• Karma Taşımacılık
• Tedârik Zinciri (TZ) Kavramı
• TZ’de Bilgi Bozulması, Kamçı Etkisi (Bullwhip Effect), Neden ve Sonuçları
• Tedârik Zinciri Yönetimi (TZY) Kavramı
• Lojistik Yönetimi ve TZY’nin Farklılıkları
• TZY’deki Zorluklar ve Karmaşıklık
• TZY İlkeleri ve Stratejileri
• Tedârik Zinciri Paradigmaları, İtme-Çekme, Yalınlık-Çeviklik, Erteleme
• TZY Organizasyonu (SCOR Modeli)
• Lojistik Dış Kaynak Kullanımındaki Gelişim, Üçüncü Parti (Taraf) Lojistik (3PL), Lider Lojistik Hizmet Sağlayıcı (LLP) ve Dördüncü Parti Lojistik Kavramları (4PL)
• Tedârikçi Yönetimli Envanter (VMI)
• Tedârikçilerle Bilgi Paylaşım Modelleri
• TZY’de Performans Yönetimi
• TZY’de Bilgi Teknolojileri Kullanımı
• Tedârik Zinciri 4.0
• İthalat Prosedürleri [Nasıl İthalatçı Olunur ?, İthalat İş Akışı, İthalat Çeşitleri, İthalatta Vergi Hesaplamaları, İthalatta Örnek Olay ve Uygulamalar]
• İthalat Gümrük Prosedürleri [Gümrük Uygulamalarında Tarife, Kıymet ve Menşe, Gümrük İşlemleri Süreci, Gümrük Antrepo Rejimi, Serbest Dolaşıma Giriş Rejimi, Transit Rejimi, Dahilde İşleme Rejimi, Sınır Ticareti, Gümrüklerde Temsil ve Gümrük Müşavirliği]
• İthalatta Kullanılan Belgeler
• İthalatta Risk Yönetimi
• Teslim Şekilleri (INCOTERMS)
• Ödeme Yöntemleri
• Satınalma Yöneticiliği ve Liderlik İçin Başarı Etmenleri
• Satınalma Organizasyonu
• Satınalma Ekip Yönetimi
• Satınalma Süreci
• Süreç Sırasında Ortaya Çıkan Hatalar ve Çözüm Önerileri
• Satınalma Performans Ölçütleri
• Temel Bilgiler
• Malzeme Yönetiminin İşletme İçindeki Yeri
• Malzeme Çeşitleri
• Stok ve Envanter Kavramları
• Stok Kontrolünün Amacı ve Kapsamı
• Tedârik Zinciri ve Stoklar
• Stok Yönetiminin Amacı ve İşlevi
• Stok Türü Sınıflandırması
• Stok Mâliyetleri
• Stok Analizleri
• Stok Kalemleri İçin ABC Analizi (Tek Ölçütlü Durum)
• ABC-XYZ Analizi (2 Boyutlu ABC Analizi)
• Stok Devir Hızı Analizi
• Ürün Portföy Analizi
• Ürün Yaşam Eğrisi ve Stok Risk Analizi
• Stok Yaşlandırma Analizi
• Sipâriş Verme Sistemleri – Bağımsız Talep Yapısı
• Ekonomik Sipâriş Miktarı
• Güvence Stoğu
• Sipâriş Verme Sistemleri – Bağımlı Talep Yapısı
• Ürün Ağacı
• Malzeme Gereksinim Miktarlarının Hesaplanması
• Sipâriş Miktarlarının Belirlenmesi (Lot Sizing)
• Genel Değerlendirme
• Stok Yönetiminde Kullanılabilecek Anahtar Performans Göstergeleri
• Depolardaki Fazla Stoğun Nedenleri ve Azaltılması İçin Çözüm Önerileri
Eğitim Türü | Eğitim Süresi |
---|---|
Yüz Yüze Eğitim | 7 Gün |
Eğitim, katılımcıların stratejik satın alma süreçlerini yönetme, tedarikçi ilişkilerini geliştirme ve maliyet avantajı sağlama becerilerini kazanmalarını amaçlamaktadır.